Zgłaszanie szkody mieszkaniowej – co i jak?

Jest to niebagatelna sprawa, jeśli chodzi o możliwość uzyskania odszkodowania w przyszłości, jeśli taka szkoda wydarzy się w naszym domu czy też mieszkaniu. Mowa tutaj oczywiście o różnego rodzaju szkodach, od włamań, do zniszczeń mienia i kradzieży cennego wyposażenia, które było chronione wykupionym przez nas ubezpieczeniem mieszkania. Odpowiednie zgłoszenie da nam gwarancję satysfakcjonującego nas zadośćuczynienia.

Sam proceder zgłaszania szkody mieszkaniowej odbywa się dość podobnie, jak jest to w przypadku zgłaszania tak zwanej szkody komunikacyjnej, czyli sytuacji, w której przydarzy nam się jakiś nieprzyjemny drogowy wypadek, drobna stłuczka czy również kradzież samego pojazdu. Skontaktować się z ubezpieczycielem, a konkretniej z konsultantem odpowiedzialnym za przyjmowanie i akceptowanie takich właśnie zgłoszeń, możemy drogą telefoniczną bądź też mailową. Ta druga opcja również weszła w życie, aczkolwiek niekoniecznie się ją poleca ze względu na to, że poprzez telefon załatwimy sprawę szybciej i sprawniej.

_

Telefon należy wykonać w większości przypadków do dwóch dni, od kiedy my sami posiedliśmy informację o jakimkolwiek uszkodzeniu, które miało miejsce w naszym domu czy też mieszkaniu. Może się przecież zdarzyć tak, że akurat podczas tego zdarzenia wyjechaliśmy na wakacje i ciężko nam było w szybkim tempie posiadać taką wiedzę. Rejestracja szkody mieszkaniowej jest możliwa po potwierdzeniu naszego ubezpieczenia. Bardzo ważne jest to, że jeśli zgłaszamy sprawę przez telefon nie musimy się specjalnie zamartwiać całym stosem papierów i informacji, które są obowiązkowe w przypadku zgłaszania szkody komunikacyjnej.
_

Kilka informacji jest jednak niezbędnych. W przypadku zgłaszania szkody konsultant z pewnością poprosi nas o numer naszej polisy, powinniśmy posiadać też szacunkowe informacje dotyczące wysokości poniesionych przez nas strat, na przykład znać wartość przedmiotu, który nam ukradziono. Należy pamiętać również o tym, że jeśli na miejscu interweniowała policja, straż pożarna czy nawet zarządca budynku to powinniśmy znać ich dane adresowe. Niezbędne w wielu sytuacjach są też dane sprawcy, jeśli mamy na przykład pewność, że winny szkody jest zalewający nas z góry sąsiad.
_

Zdecydowanie więcej papierów oraz danych jesteśmy zmuszeni posiadać, gdy w naszym domu czy mieszkaniu pojawi się rzeczoznawca. O przygotowanie wszystkich tych informacji powinien nas jednak poprosić konsultant, u którego zgłaszamy najpierw szkodę i o tym należy pamiętać. Ocena rzeczoznawcy jest bowiem dzięki temu w miarę szybka i decydujące rzecz jasna, jeśli chodzi o realizację odszkodowania. Decyzja co to jego uzyskania i konkretnej kwoty powinna zostać wydana przez naszego ubezpieczyciela do 30 dni od dnia zgłoszenia szkody.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *