Telefon to w obecnych czasach nieodłączny element w pracy, na co dzień, w domu. Ludzie komunikują się z jego pomocą bardzo szybko i skutecznie. Minęły już czasy, gdy wystarczył nam średniej klasy telefon.
Dziś mamy już co raz większe wymagania. Telefon ma nie tylko umożliwiać nam połączenia z innymi osobami, ale też szybko łączyć z Internetem, umożliwiać ściągnięcie wartościowej aplikacji, czy też zrobienie wysokiej jakości zdjęcia.
Nie trzeba chyba długo nikogo przekonywać, że taki telefon nie kosztuje wówczas mało. Nawet jeśli telefon otrzymaliśmy za niższą kwotę w abonamencie to i tak zależy nam, aby posiadać go jak najdłużej.
Średnie ceny rynkowe najnowszych telefonów sięgają nawet 3500 tys. zł. Nie ma się zatem co dziwić, że ich właściciele często boją się o ich kradzież czy zniszczenie. Strata takiego telefonu powoduje poważne problemy, zwłaszcza jeśli telefon nie jest nasz, a np. firmowy.
Co zatem zrobić, aby czuć się nieco bezpieczniej?
Telefon komórkowy podobnie jak inne cenne urządzenia możemy po prostu ubezpieczyć. Na czym takie ubezpieczenie polega? Różni się oczywiście od ubezpieczenia auta, czy majątku. Wartość ubezpieczenia zazwyczaj pokrywa zakupienie nowego modelu po średnich cenach rynkowych obowiązujacych w danym czasie. Ubezpieczenie telefonu obowiązuje zazwyczaj na całym świecie. Odszkodowanie otrzymujemy zatem niezależnie od miejsca, w którym ulegnie zniszczeniu czy zagubieniu.
O czym warto pamiętać?
Ubezpieczenie zawsze obejmuje cenę rynkową produktu. Nie ważne ile za dany model zapłaciliśmy: czy była to np. cena promocyjna.
Ubezpieczenia telefonów obejmują nie tylko uszkodzenia i grabieże. Wiele towarzystw ubezpiecza również i inne możliwości. Warto zatem dokładnie sprawdzić wszystkie oferty. Z czym to się wiąże? Tak na prawdę nie jesteśmy w stanie ustalić co może się stać z naszym sprzętem. Jest milion możliwości jego zniszczenia.
Kiedy możemy ubezpieczyć telefon?
Właściwie zarówno w momencie zakupu jak i później.
Jakie warianty mamy do wyboru?
- Ubezpieczenie pełne, ograniczone i od kradzieży.
- Oczywiście ten pierwszy obejmuje ochronę w zakresie skutków kradzieży z włamaniem oraz wszelkie uszkodzenia mechaniczne.
- Wariant ograniczony obejmuje tylko uszkodzenia mechaniczne nie objęte gwarancją.
- Trzeci wariant obejmuje wyłącznie kradzież telefonu.
Najczęściej ubezpieczyciel proponuje nam w ramach ubezpieczenia:
- wymianę aparatu na nowy,
- naprawę telefonu,
- telefon zastępczy,
- zwrot kosztów połączeń do 4000 zł jeżeli w wyniku kradzieży ktoś korzystał z ubezpieczonego telefonu.
Składka ubezpieczenia zazwyczaj doliczana jest do miesięcznego rachunku. Kwota ubezpieczenia uzależniona jest od ceny rynkowej telefonu.