Obecnie na rynku działają różnorodne firmy ubezpieczeniowe. Ich oferta obejmuje różnorodne rodzaje ubezpieczeń.
Pośród nich znajdziemy na pewno ubezpieczenia podróżne. Żeby jednak klient chciał takie ubezpieczenie nabyć, trzeba przekonać go do dwóch kwestii. Po pierwsze, że ubezpieczenie podróżne jest po prostu koniecznością, jeżeli gdziekolwiek wyjeżdżamy.
Po drugie, musimy go przekonać, że ubezpieczenie właśnie z naszej firmy będzie dla tego klienta najlepsze. Jak zatem przekonać klienta, że ubezpieczenie w ogóle jest mu potrzebne? Nie jest to łatwe. Jednym ze sposobów będzie na pewno zestawienie kosztów, jakie należy ponieść na zakup takiego ubezpieczenia i koszty jakie należy ponieść w przypadku konieczności skorzystania z opieki lekarskiej.
Prosty rachunek powinien od razu wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Jasne jest, że polisa okaże się tańszym, a zatem korzystniejszym rozwiązaniem. Niestety, niektórzy klienci wychodzą z jeszcze innego założenia. Nie jest powiedziane, że akurat na tym wyjeździe zachoruję. Zatem zaoszczędzę. Dobrze byłoby wówczas pokazać klientowi zagrożenia, jakie mogą na nas czyhać w takiej sytuacji.
Można również odwołać się do poczucia bezpieczeństwa naszych klientów. Czy mając świadomość, że wszelkie koszty związane z leczeniem i pomocą medyczną będą musieli pokryć samodzielnie i z własnej kieszeni, mogą w pełni zaangażować się w swój wyjazd? Wiadomo, że ubezpieczenie nie uchroni przed wypadkiem. Na pewno jednak uchroni przed jego kosztami. Jak natomiast przekonać klienta, że nie tylko ubezpieczenie jest ważne, ale ważne jest to, że to nasze ubezpieczenie powinien zakupić?
Oczywiście, jeżeli nasza oferta będzie wyraźnie konkurencyjna, to nawet nie ma się o co martwić. Mając możliwość dokonania zakupu podobnych towarów, które różnią się jakością, a nie różnią ceną, to zawsze wybierzemy lepszy towar w niższej cenie. A na pewno w cenie równej gorszemu towarowi. Dlatego też, można by się zastanowić, jak szeroki zakres usług medycznych możemy zapewnić, czy może istnieje szansa, by do polisy dołączyć również jakieś inne nieszczęścia zdarzające się w podróży
Może strata bagażu, a może pakiet usług turystycznych. Możliwości jest wiele. Oczywiście, nie można pozwolić na to by nasza polisa była niewspółmiernie tania w stosunku do proponowanej oferty. Wówczas cena może okazać się odstraszająca. Klient może bowiem pomyśleć, że skoro firma daje tak dużo, za tak niedużo, to na pewno kryje się w tym jakiś haczyk, który wyjdzie w najmniej odpowiednim momencie.